Alleen maar leuke mensen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Smeets - WaarBenJij.nu Alleen maar leuke mensen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Smeets - WaarBenJij.nu

Alleen maar leuke mensen!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Yo carnavallers,

Eindelijk heb ik even de tijd en de zin om achter mijn laptopje te kruipen voor een reisverslag. Niet dat ik heel veel spannends doe, maar toch altijd wel van huis andere dingen te doen.

Nou, waar waren we gebleven.. Vorige week zondag hebben we met een groep mensen een bootje gehuurd en zijn we het water opgegaan om dolfijnen te spotten. En ja, we hebben ze gespot! Prachtig om die beesten te zien. Alleen jammer dat je ze niet onder water kon zien omdat het water daar te bruin voor is. Hierdoor en ook doordat ik niet zo'n denderende reactievermogen heb, heb ik deze schoonheden niet op de foto kunnen zetten. Verder zijn we nog met het bootje naar nieuw Amsterdam gevaren en daar even aan land gegaan om wat rond te trampelen. Erg mooi stukje daar en ook nog de zon onder zien gaan.
Na het boottochtje zijn we met het merendeel van de groep gaan eten op blauwgrond, dit is een stukje waar veel indo's zitten. Ik kan je zeggen, heeeeerlijk gegeten! Het was echt super veel voor een minimaal bedrag. Weer een geslaagde dag.

Met mijn stage ben ik die week nog steeds niet begonnen.. Doordat er een nieuwe directeur zou komen en dan toch weer niet of toch wel, is er dus nog steeds niks geregeld. Daar baal ik wel redelijk van aangezien ik toch echt aan mijn scriptie moet gaan werken. Ik had me eerst ingepland aan het begin veel werk te doen zodat ik op het laatst nog wat vrije tijd zou hebben, maar dit gaat nu niet helemaal meer lukken ben ik bang. Ik heb wel eindelijk bericht gekregen over mijn stage.. donderdag is er een formele bespreking en dan zou er besloten worden dat ik vrijdag kan beginnen. Mocht dit vrijdag nog niet zo zijn dan is er al een andere organisatie waarbij ik wel terecht kan.

Ik merk trouwens dat ik echt hard moet nadenken wat ik afgelopen 2 weken allemaal heb gedaan, misschien toch wel handig om iedere week even een verslagje te typen ;)

Vorige week dinsdag was er hier een nationale feestdag waarbij (bijna) alle stagiaires vrij hadden. Ideale dag om naar het strand te gaan dus, en dat hebben we ook gedaan met zo'n 80 man naar Overbridge. Ik zelf was die ochtend een beetje brak aangezien we de maandag nog zijn gaan stappen, maar gelukkig kwam ik wel op tijd mijn bed uit. Het was echt een heerlijk gevoel om je handdoekje op het zand te kunnen leggen en zelf het water in te rennen. Oke, niet rennen, ik liep maar gewoon om het volk om mij heen dat gehups te besparen.
Degene die het georganiseerd hadden, hadden ook een BBQ geregeld. Deze was echt lekker jongens!! Het enige jammere van deze dag was dat het 's middags begon te regenen. Dat gebeurt hier ook wel eens ja alleen is het even hard regenen en erna wel weer droog. Deze dag heeft het dus flink doorgeregend. Gelukkig hadden we wel een hutje waar we in konden zitten, dus we hielden het in ieder geval droog.

Ik spring even over naar vrijdag want dat was een dag waar toch veel mensen naar uitkeken; de poolparty!! Deze was georganiseerd op het dak van een hotel, super mooie locatie! Ik heb zelf nog nooit een poolparty gehad, maar door de verhalen om mij heen van de vorige poolparty kreeg ik een soort project X idee. Toen ik daar aankwam (ja, ik was nog nuchter) leek het eerst ook zo te gaan. Toen ik uit de lift stapte en naar de ingang liep was het eerste wat ik zag een meisje dat lam tegen een paal aan hing, klaar om naar huis te gaan. Nou dat begint goed, dacht ik al in mezelf. Eenmaal binnen heb ik eerst eens even naar alle mensen gekeken. Zatte boel omdat de meeste met een partybus naar het feest zijn gegaan en zich daar vol hebben laten lopen, niet echt een topbeeld als je zelf nog nuchter bent. Ik heb dan ook zo'n 5 meisjes zowat weggesleept zien worden omdat ze toch niet zo goed tegen de alcohol konden dan ze zelf dachten. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van de alcohol en kan er zelf ook wat van.. Maar dit ging mij zelfs even te ver. Het feest zelf was echt super en helemaal top geregeld! Ben zelf niet het zwembad in geweest, maar heb me aan de zijkant prima vermaakt op die heerlijke muziek! Na de poolparty (rond n uur of 2) zijn we nog met een paar naar touché gegaan en hier nog even doorgefeest. Nou bleek dat hier ook een carnavalsfeest was (maar dan op zijn braziliaans). Ik heb er niet veel van gemerkt totdat er van die vrouwen in die leuke pakjes het podium opkwamen. Voor sommige waren die pakjes net iets te klein of hun lichaam iets te groot waardoor er soms een tiet half uit het bovenstukje floepte, maar we hebben wel gelachen!

Op zaterdag ben ik gevraagd te helpen op een feestje bij de lounge, dit is de plek waar we normaal wel eens zitten om wat te chillen en voordat we op stap gaan. Het was een 'exclusief' feestje waarbij de mensen uitgenodigd zijn en anders 75 SRD betalen om binnen te komen. Eenmaal binnen kreeg je gratis wijn, champagne, prosecco en sushi. Ik mocht bij de deur staan om de mensen te verwelkomen en een fijne avond te wensen. Eerst dacht ik leuk, beetje kletsen met de mensen.. maar ik verveelde me toch een beetje haha ben zelf gewend om ook door te werken als ik dan werk en ben niet zo goed in stil staan en lief knikken ofzo. Het was wel een geslaagde avond, leuke nieuwe mensen leren kennen en zelf ook nog wat sushi en wijn meegesnoept :)

Diezelfde zaterdagavond zijn we nog met z'n 4en naar ons thuis gegaan en daar nog gekletst tot n uur of 6 's morgens. Ik voelde na het werk al wat pijn aan mijn voet en dacht bij mezelf Anouk, je hebt 4 uurtjes gewerkt ofzo stel je niet aan. Toen ik op mijn kamer kwam zag ik dat mijn voet en enkel helemaal dik waren. Ik maar even gekoeld en voetje omhoog gelegd in de veronderstelling dat het 's morgens wel weg zou zijn. Dat was het dus niet.. mij voet wat nu rood, gezwollen, heet en pijnlijk.. ja een ontsteking of reactie.
Ik heb wel al een tijd een allergische reactie op mijn muggenbulten waardoor er van die charmante blaasjes opkomen. Mijn benen zullen niet snel gevraagd worden voor een tv reclame met die grote rode plekken en ook nog eens vochtblaasjes erop.
Maargoed, de link met de dikke voet is dus dat er op mijn voet en enkel een stuk of 7 muggenbulten zitten. Ik dacht dat het wel een reactie hierop zou zijn, maar na aanraden van wat mensen ben ik toch maar even langs een dokter gegaan. Van hem kreeg ik het wijze advies dat ik er toch voor moest zorgen dat de muskieten mij niet meer zouden bijten.. Goh nee meneer, daar had ik echt nog niet aan gedacht en was ik nog niet mee bezig! Uiteindelijk een receptje gekregen wat ik de volgende dag kon ophalen bij de apotheek. Hier heb ik een kuur en een of ander stinkende vloeistof gekregen die ontstekingsremmend zijn.
Vandaag houd ik maar een dagje rust, voetje omhoog en goed verzorgen.
Ohja, ik wil ook nog even alle mensen bedanken die zo lief voor me gezorgd hebben in mijn manke periode haha. Ik moest blijven zitten met mijn voetje omhoog terwijl anderen wel wat drinken gingen halen of eten voor me pakte. Jullie zijn de liefste! :)

Gisteren ben ik samen met Veerle naar de vreemdelingendienst geweest voor de aanvraag van mijn MKV. Ik had al horrorverhalen gehoord van mensen die er 4 uur moesten wachten. Maar doordat ik en Veerle al zo goed zijn ingeburgerd en anderhalf uur te laat waren voor de afspraak, doordat we nog geld moesten storten, plakzegels halen etc., waren we meteen aan de beurt en stonden we in een half uurtje alweer buiten!

Ik geloof dat ik nu wel alles heb verteld. Ik zal ook nog wat foto's hierop gaan zetten voor de facebookloze mensen, maar alles op z'n tijd he..

Veel liefde en een dikke kus uit Suriname!!

  • 04 Maart 2014 - 21:12

    Den En Ellen Smeets:

    Klinkt goot allemoale die party's!
    Volges mich vermaaks du dich prima doa.
    Baetersjap mit ut pootje!

  • 06 Maart 2014 - 08:01

    Jose Ummels:

    Hoi Anouk
    Ze te lezen heb je een geweldige tijd,met vooral veel stappen,en grote indrukken opdoen
    Heftig met je voet,dat jij hier zo,'n grote reactie op hebt,had je dat thuis ook al !!
    Nou spannend donderdag,hopelijk kan je nu wel starten,want daar ben je ook voor gegaan.
    Heel veel plezier,en veel beterschap met het voetje,zorg goed voor jezelf.
    Dikke kus van ons.xxxx
    Duim voor je dat het nu (stage) wel goed van start gaat.

  • 06 Maart 2014 - 22:12

    Diana:

    Heeyy Anouk,

    Leuk om je verhalen te lezen!
    Zo te horen, heb je het best naar je zin daar, mooi.
    Hopelijk gaat het met je voet weer wat beter en laten die insekten je met rust!
    Veel plezier nog en ik zie het volgende verslag were graag tegemoet :-)

    Xx

  • 09 Maart 2014 - 08:14

    Lies En Frank:

    Hoi Anouk,

    Wij wensen jou veel sterkte. Je Peetoom overleden en jij zo ver weg van de familie. Gelukkig komt pap snel op vakantie. Wij hoorden van pap dat het met de stage het een en ander geregeld is. Gelukkig, want dat lijkt me frustrerend, vooral nu. Meid wij denken aan je.

    Kusjes, Lies en Frank

  • 16 Maart 2014 - 21:24

    De Buurtjes Van KJstraat Nummer 5 :

    Hoi Anouk (en John waarschijnlijk ook inmiddels),

    Wat fijn voor je Anouk, dat je paps je op dit moment een paar dagen gaat vergezellen. Jullie hebben veel te delen met elkaar......take your time!
    Aangezien wij van die Facebookloze mensen zijn, hebben we de foto's bekeken ..... indrukwekkend ..... vooral die villa .... poeh poeh ...
    We hopen dat het inmiddels goed gekomen is op stage en je je nuttig kunt maken.
    Voor het geval je niet zo hard hoeft te werken, een stevig verhaal krijg je vast wel op papier ..... daar gaat het bij een scriptie toch om? Ik neem aan dat je geen stage-bezoek krijgt?
    Nou, meid ... geniet van de komende dagen met je pa ...( krijgt hij een Surinaamse verjaardagsparty?)

    Groetjes van Dennis, Anke, Gijs en Noor.




  • 18 Maart 2014 - 15:36

    De Kramertjes:

    Hoi Anouk,

    Inmiddels is John gearriveerd en is hij ook nog eens jarig vandaag. Van harte gefeliciteerd. Geniet van deze tijd met die ouwe kale!!!

    Groetjes, de Kramertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 9185

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 16 Mei 2014

Suriname

Landen bezocht: